Hils på Brynja
Hvad gør dig mest stolt af at være en del af Specialbørnehjemmene?
Jeg føler mig oprigtigt privilegeret over at have dette arbejde. Forældre overdrager det mest værdifulde, de har, til vores omsorg, og det møder jeg med stor ydmyghed. At være med til at skabe trivsel, udvikling og livskvalitet for børnene er efter min mening en af de vigtigste opgaver, man kan have.
Jeg er også stolt af at være en del af en organisation, der investerer i faglig udvikling. På bare to år har jeg blandt andet taget uddannelse i neuropsykologi, fået ny viden om medicin og pleje, lært TTT-tegn og opbygget en dybere forståelse af nervesystemet. Samtidig er jeg omgivet af dygtige kollegaer med høje faglige ambitioner, som hver dag bidrager til et stærkt fællesskab.
Hvornår oplever du, at jeres faglighed virkelig kommer til sin ret?
Når jeg kan mærke, at jeg gør en forskel for det enkelte barn. Børnene kommunikerer ofte nonverbalt, og vores faglighed kommer virkelig i spil, når vi kan aflæse deres signaler og skabe tryghed uden ord.
Jeg skal hele tiden være opmærksom på små tegn – en lyd, en bevægelse eller en frustration – og forstå, hvad barnet forsøger at fortælle. At kunne se bag om adfærden, skabe ro og hjælpe barnet gennem dagens mange situationer er både udfordrende og utroligt meningsfuldt.
Opdateret
